Linkek

Férficsábítás egyik legjobb parfüme!

Bejegyzések

2010. szeptember 28., kedd

Kivonat és krém készítés

Tinktúrák
A tinktúra szárított vagy friss növények alkoholos kivonata. Készítésekor a gyógyszerészek összeaprítják, porítják a növényeket, majd 40-70%-os alkoholban áztatják. Rendszerint a 10. nap után készül el, és átszűrés után használható. A tinktúrát külsőleg és belsőleg is alkalmazhatjuk, általában erősíti, de alkalmanként helyettesítheti is a gyógytea-kezelést. Fő előnye, hogy a növények hosszú ideig, akár évekig eltartható kivonatát tartalmazza.
A tinktúrát cseppenként kell bevenni, ezért nagyon fontos a pontos adagolása. Csepegtethetjük közvetlenül a nyelvünkre, vagy fogyaszthatjuk teába, gyümölcslébe keverve. Külsődleges alkalmazáskor az előírásoknak megfelelően tehetjük közvetlenül a bőrre, vagy a használandó krémbe.

 Ami még nagyon fontos, hogy gyógyszertári sötét üvegekben tároljuk a növényeket és hűvös helyen. Az 5 fokos hűtő túl hideg. Ilyenkor látni lehet, hogy a kivonat megzavarosodik.

http://www.harmonet.hu/szepseg-wellness/912-fozet,-forrazat,-tinktura-fitoterapia-hazilag.html

http://www.netambulancia.hu/aromaterapia-19--hideg-olajos-kivonatok-keszitese-otthon

http://www.shp.hu/hpc/web.php?a=naturagyogynoveny&o=1136137311
http://makeyourowncosmetics.com/recipes/index.asp?cat=lotions
 (angol) 



Krém készítés
"Csináltam krémet görögszénamagból (gszmag lefőzve+sunfleurben állni hagyni egy napig, majd raktam hozzá édesköményport egy keveset, ill kb 10 csepp aromax- ezekre emléxem) , majd átnyomkodtam szitán, majd egy még kisebben és így is vannak benne még kicsi darabok, de ez engem spec nem zavar, mert ha bemasszírozza az ember a krémet, akkor szépen lepörög (viszont bőrradír hatása van a mikro-növényi daraboknak:))"
Állítólag amilyen büdös olyan hatásos. :D
Próbáljátok ki.

Szerintem a sunleur az túl híg ehhez, válaszunk valami sűrűbb krémet ami nem annyira zsíros, könnyen beszívódik a bőrbe. Talán a gyógyszertárban van valami sűrűbb alapkrém amivel össze lehetne keverni a kivonatot. Még annyit változtatnék rajt, hogy édeskömény por helyett édeskömény olajat használnék, vagy ánizs olajat, de a borsmenta, zsálya, gránátalma olaj is segíti a mellnövekedést. A geránium olaj is segíti, viszont irtó drága a többihez képest de nagyon finom illata van. Azért egyszer érdemes megpróbálni.

FIGYELEM! 
Az édeskömény és a konyhai kömény két külön fajta növény. 
Édeskömény       - Foeniculum vulgare
Konyhai kömény - Carum carvi

Fűrészpálmát vagy fehér kwao krua-t is lehet használni görögszéna mellett, ezekből is készíthetünk kivonatot. Delibónál megrendelhetjük, vagy ha szerencsénk van akkor a vaterán.


Úgy is próbáltam, hogy kávédarálóval ledaráltam a görögszénát és úgy tettem vízbe, de úgy nem jó, mert annyira megszívja magát, hogy szinte semmi víz nem marad amit beleönthetnék a vajba. Még azt is meg kellene próbálni, hogy van-e különbség a kivonat színe között ha darált vagy egész magokkal készítem alkohollal. Úgy jobb lenne-e mint a vizes.

Megjegyzés: A vaj és az alkohol nem vegyülnek.

Kísérletet
3 ugyanolyan pohár mindegyikébe tettem 4g görögszéna magot. Egyiket felöntöttem fél dl vízzel, 2.at ugyanennyi alkohollal, 3.at is ennyi glicerinnel. Néhány napig hagytam a hűtőben. A glicerines marad színtelen, maradt ahogyan odatettem. Érdekes, hogy az alkoholos (38%, vodka) kivonat világosabb volt, mint a vizes kivonat. Ebből arra lehet következtetni, hogy görögszénából jobban ki lehet nyerni a hatóanyagokat vízzel, mint alkohollal. A 96%-os kivonatban az értékes alkotóelemek tönkremehetnek, ezért használtam csak 38%-ost.
Bár igaz, hogy a vizes görögszéna jól megszívta magát, így kevesebb lesz az alapkrémbe keverhető kivonat, de még így is jobbnak tartom mint az alkoholos kivonatot.

Vörös lóhere kísérlet eredménye
Alkoholos kivonat bizonyult hatásosabbnak. (38%)

Azt is ki kísérleteztem, hogy van különbség ha darált vagy egész görögszéna magokkal készítek kivonatot. A darált nyert. Persze le kell szűrni. 1-2 hét alatt kioldódik, le kell fedni fóliával, hogy az alkohol ne párologjon el.


Igen, nekem tényleg nincs jobb dolgom. :D De legalább olyat csinálok aminek hasznát veheti más is. És ezért az ég világon nem kérek semmit.

Nincsenek megjegyzések: